מחפשים מוסך מומלץ? השאירו פרטים בטופס והשוו מחירים

תיקון זיהום אוויר ברכב

אי פעם תהיתם מדוע המכונית פולטת מזהמי אוויר בצורה לא תקינה? מה יכול להוביל למצב המצריך תיקון זיהום אוויר ברכב, כמה עולה לסדר את הבעיה, והאם הרכב עובר טסט כאשר הוא מזהם את האוויר והסביבה? הנה כל המידע - קראו כאן.

למה צריך לתקן את זיהום האוויר ברכב?

באופן כללי, יכולות להיות מספר סיבות לכך שרכב פולט מזהמים ברמה גבוהה ממה שמשרד התחבורה התיר כמותרת. למשל, תחזוקה לקויה, חלקים בלויים ודלק לא איכותי יכולים לגרום לרכב לפלוט מזהמים בכמויות גדולות. בתוך כך, הנה 2 מערכות ברכב, שכאשר הן אינן תקינות, הן יכולות להוביל למצב המצריך תיקון זיהום אוויר ברכב:

  • ממיר קטליטי: הממיר הקטליטי, תפקידו הוא להמיר גזים רעילים אשר נפלטים מהמנוע ויוצאים בסופו של דבר מהאגזוז. כאשר אינו תקין, הרכב בהחלט יכול לזהם את האוויר.
     
  • מערכת ההצתה והדלק: כאשר מערכות הדלק וההצתה אינן תקינות, דלק עשוי להישרף בצורה לא תקינה ולהוביל לזיהום אוויר.

רכב: מה עוד עשוי להוביל לזיהום אוויר ממנו?

מלבד מערכת ההצתה, הדלק והממיר הקטליטי, גם השמן שאתם מכניסים לרכב שלכם אחראי במידה מסוימת לזיהום האוויר. כאשר השמן נשרף, במיוחד ברכבים בעלי תחזוקה נמוכה, עשן שחור יוצא מהאגזוז. עשן זה מזהם את האוויר במידה לא מבוטלת.

 

באופן כללי, חשוב להשתמש ברכיבים וחלפים איכותיים, במיוחד אם מדברים על תחזוקה של רכבים ישנים. בכל הנוגע לרכבים חדישים, בדרך כלל אין מה לדאוג לגבי הנושא של זיהום האוויר, לפחות לא במהלך ה-100,00 ק"מ הראשונים של הרכב.

מהו מדד זיהום אוויר של רכבים?

על פי החוק בישראל ובמדינות מתוקנות בעולם, חלק מהגזים הנפלטים מהרכב, כאשר נמלטים במדדים לא תקינים – נחשבים רעילים. למשל, תחמוצת פחמן ופחמימנים, כאשר הערכים התקינים של גזים אלו הם עד 0.5 במצב בו המנוע עובד ב-N (ניוטרל).

 

כאשר הרכב במצב נסיעה, הערכים של תחמוצת פחמן ופחמימנים לא אמורים לעבור את רף ה-0.3% ב-2,300 – 2,800 סל"ד. כאשר חיישן הלמדה (חיישן המגדיר את היחס בין תערובת הדלק לאוויר) מורה על נתונים של 0.97 – 1.03, יידרש תיקון זיהום אוויר ברכב עקב יחסים לא תקינים בין האוויר לדלק.

 

השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 073-3488759

כמה עולה תיקון זיהום אוויר ברכב?

אם שואלים על תיקון זיהום אוויר ברכב מחיר ממוצע, אז קודם חשוב לאבחן את הבעיה. למשל, לעיתים הבעיה היא בכלל לא בזיהום הרכב, אלא בחיישן למדה לא תקין אשר מצביע על נתוני זיהום שגויים. אם הבעיה היא בחיישן החמצן הנ"ל, תיקון הבעיה עשוי להגיע לאלפי שקלים.

 

במקרים בהם יש צורך לבצע תיקון זיהום אוויר ברכב במערכת הפליטה של הרכב, המחירים יכולים לנוע בין כ-3,000 – 5,000 ₪ בגין החלפת ממיר קטליטי. אם צריך סך הכול לבצע תיקון חור באגזוז, אותו תיקון לא אמור לעלות את הרף של כמה מאות שקלים בודדים. בצעו כעת השוואת מחירים לתיקון זיהום אוויר ברכב – באתר איי מוסכים

 

מחיר ממוצע להחלפת ממיר קטליטי

מחיר ממוצע להחלפת ממיר קטליטי: 4000 ₪

טווח מחיר גבוה 5000 ₪

טווח מחיר נמוך 3000 ₪


המחיר אומת המחיר נבדק לאחרונה בחודש אוקטובר בשנת 2024.