מחפשים מוסך מומלץ? השאירו פרטים בטופס והשוו מחירים

עשן לבן מהאגזוז

בעוד כי עשן שחור מהאגזוז מסמל שריפת דלק לא תקינה, כאשר יוצא עשן לבן מהאגזוז זה מסמל שריפת שמן לא תקינה. כך או כך, עליכם להגיע כמה שיותר בהקדם לטיפול בבעיות האלו, מה שכמובן יצריך את מציאת המוסך הנכון. באתר איי מוסכים, תוכלו למצוא מוסך מתאים במחיר נכון.

למה יוצא עשן לבן מהאגזוז ברכב?

תוהים מה לעשות במצב של עשן לבן מהאגזוז בנזין? ובכן, רגע לפני שנסביר מדוע יוצא עשן לבן מהאגזוז בזמן נסיעה, נציין את הנקודה הבאה: חשוב לטפל בבעיה זו כמה שיותר מהר. זאת, מכיוון שאם דוחים את הטיפול בבעיית העשן הלבן, אתם מסתכנים במנעד רחב של תקלות אשר סופן הוא אחד והוא מר למדי – החלפה או תיקון של מנוע רכב. לאחר הבהרת נקודה זו, חשוב לציין דבר נוסף – לעיתים בכלל לא מדובר בעשן. אם אתם רואים עשן לבן מהאגזוז בחורף – אלו הם בד"כ אדים הנוצרים כתוצאה מהפרשי טמפרטורות בין האגזוז לבין מזג האוויר בחוץ. לפי המידע באתר איי מוסכים, אלו הן הסיבות הנפוצות לכך שיוצא עשן לבן מהאגזוז (בחורף וכן בקיץ):

  • דליפת נוזל קירור: מצב זה עלול לגרום לערבוב של נוזל הקירור עם חומרי וגזי הפליטה, מה שיכול בהחלט ליצור עשן לבן מהאגזוז.
     
  • שריפת שמן: אם המנוע כבר שחוק, או ליתר דיוק – אם הרינגים סביב הבוכנות שחוקים, שמן ידלוף החוצה בתוך תאי המנוע ויגרום ליציאת עשן לבן מהאגזוז.
     
  • פגיעה בראש מנוע: פגיעה בראש המנוע, כמו למשל פריצת אטם ראש, עלולה לגרום לערבוב של נוזל קירור עם שמן מנוע ויצירת עשן לבן סמיך.
     
  • סדקים בבלוק המנוע: סדקים עלולים גם הם לאפשר זליגה של נוזל קירור או שמן, מה שבד"כ דולף לחלל תאי השריפה ויוצר בתורו עשן לבן סמיך.

 עשן לבן מהאגזוז

יוצא עשן לבן מהאגזוז וריח שרוף

אם אתם נקלעתם למצב בו יוצא עשן לבן מהאגזוז וריח שרוף, דרשני – עצרו את הרכב במקום והזמינו גרר רכב עד המוסך שלכם. גרירת רכב היא הכרחית במצב כזה, מכיוון שהריח השרוף מעיד על מצב מתקדם של בעיה כזאת או אחרת, בד"כ בעקבות שמן אשר נשרף בכמויות בלתי רגילות. עם זאת, ייתכן גם שמקור הריח השרוף מגיע כתוצאה משחיקה מוחלטת של בוכנות המנוע. במצב זה, הבעיה כבר תהיה חמורה יותר ותצריך את פתיחת המנוע לשם תיקונו. לכן, מקרה של עשן לבן מהאגזוז ריח שרוף – מחייב מוסך בדחיפות.

יוצא עשן לבן מהאגזוז עם מים

לא פעם, נדמה כי רכב מוציא עשן לבן מהאגזוז ויחד עם העשן הזה נראה שמטפטפים מים מהאגזוז. אם מדובר על טפטופים בודדים בלבד, יש סיכוי טוב שהמצב תקין. אם מדובר ממש על השפרצות של מים מהאגזוז, ייתכן שמדובר בבעיות הבאות:

  • פריצת אטם ראש מנוע וכן חדירת המים לתוך הצילינדרים.
     
  • מצב בו נוזל הקירור מתערבב עם שמן המנוע בעקבות פריצת אטם או סדקים במקומות שונים, כולל בבלוק המנוע.

יש לציין, לעיתים הבעיה דווקא טמונה במשאבת מים תקולה, כך שחשוב לבדוק זאת בהתאם.

למה יש עשן לבן מהאגזוז בזמן נסיעה?

מצב של עשן לבן מהאגזוז בהנעה, הוא שונה מאשר המצב של עשן מהאגזוז בזמן נסיעה. לא פעם, רכבים פולטים עשן לבן בזמן ההנעה, אבל עשן זה מפסיק להיפלט כאשר מתחילים את הנסיעה. כלל האצבע הוא שככל שיש עשן אשר נפלט בכמויות גדולות יותר, ככה הבעיה צריכה יותר להדאיג אתכם. לכן, במקרים אלו מוטב להפסיק את הנסיעה, להגיע למוסך ולטפל בבעיה בהקדם. ברוב המקרים יהיה מדובר בשריפת שמן, ואין סיבה טובה לכך ששמן מנוע נשרף בצורה כזאת. לכל הפחות, חשוב להגיע למוסך כדי לבדוק את הרכב.

יש לי עשן לבן מהאגזוז רק בבוקר

בין אם מדובר על עשן לבן מהאגזוז דיזל או בנזין, ברכבים רבים אופייני לראות "עשן לבן" בבוקר, במיוחד בחורף. במקרים רבים לא מדובר בעשן אלא באדים בלבד, אך אם כן מדובר בעשן, ייתכן ששריפת השמן ברכב אינה תקינה. כדאי לדעת, עשן לבן מהאגזוז בבוקר ניתן לטיפול לא פעם בעזרת תוספי מנוע שונים (תוספים נוזליים). לסיום, נשאיר אתכם עם 3 טיפים חשובים:

  • פליטת עשן לבן מהאגזוז מחייבת טיפול לרכב בהקדם, אחרת המצב יכול להחריף ולעלות לכם במנוע רכב.
     
  • אם אתם מגלים מים מהאגזוז עשן לבן ברכב, קחו בחשבון שייתכן ומדובר בבעיה המופיעה רק בחורף. מילת המפתח כאן היא – "כמות". אם מדובר בטפטופים בודדים בלבד, רוב הסיכויים שהרכב תקין.
     
  • וטיפ אחרון, תמיד כדאי לערוך השוואת מחירים בין מוסכים באתר איי מוסכים, לברור מס' הצעות ולהגיע למוסך הנכון בהתאם לסוג הבעיה ברכב